donderdag 24 januari 2008

rss revisited

Het is wel redelijk verslavend, deze wereld van web2.0. Ik wil meer, meer, meer. Liefst alles in 1 keer. Goed, omdat ik ook wel weet dat dat niet lukt, keurig teruggegaan naar les 9: feeds vinden. Omdat ik die overgeslagen had en ik me nou juist had voorgenomen dit stap voor stap te doen. En omdat ik les 8, RSS feeds ook niet heel uitgebreid had gedaan. Wat is dat dan, een weerstand tegen die feeds? Zou best kunnen, want ik realiseerde me bij het bekijken van mijn inmiddels aangemaakte feeds op bloglines dat ik nooit in staat zou zijn om al die feeds ook daadwerkelijk te gaan bekijken. Gelukkig is er een knop: mark all read, waarmee je alles weer op 0 kunt zetten. "Vroeger" gebruikte ik gewoon mijn Favorieten knop in de Explorer om af en toe mijn favoriete sites te gebruiken. Sinds een tijdje staan ze ook op del.icio.us, zodat ik ze overal kan bekijken. En nu zou ik dan ook nog kunnen checken of er wat nieuws op staat, tja... Misschien moet ik in de komende tijd gewoon gaan schiften tussen wat ik wel en wat ik niet als feed wil hebben.
Maar goed, toch wat feeds toegevoegd. Geen nieuwsfeeds, gaan feeds voor het werk, maar puur voor plezier, over opera, over Anna Netrebko, en over Stephen Sondheim. Toch wel goed dat ik dat gedaan heb, want zo vond ik ook weer een site met podcasts over Sondheim. Die ga ik van het weekend dan maar eens bekijken! En downloaden voor op mijn I-pod. Grappig hoe alles samenkomt in deze wondere wereld van ICT.

1 opmerking:

achekkens zei

Ooh la la, ik ga meteen kijken op de hairmixer en de aristocratic name site. Ach weer heel veel geleerd op jouw blog.
liefs prof. dr. AC Vissers