vrijdag 18 januari 2008

het begin

Via mijn collega Karel Roos op een zeer leerzame site over web2.0 terecht gekomen. Ik hoorde vorige week voor het eerst de term web2.0 en nu wil ik me daar echt in gaan verdiepen. Leren.
Zonet heb ik, in het kader van dat leerproces, een blog-account aangemaakt. Dat is wel opmerkelijk omdat het woordje blog bij wijze van spreken 2 weken geleden nog "zo'n term" was. Ja, ik zat al op hyves en ik ben echt geen totale digibeet, maar nu ga ik grotere stappen maken. Ik vind het leuk om op deze manier mijn leerproces vast te leggen omdat ik nou eenmaal het snelst en effectiefst leer door dingen zelf te doen.
Over de 7,5 habits van levenslang leren:
ik vind de lastigste: create you own learning toolbox. Omdat ik de neiging heb heel veel verschillende bronnen te raadplegen en daardoor soms verzuip. De meest inspirerende vind ik: Play! Spelen is voor mij essentieel. Op de tribune zitten kan aardig zijn, maar het leven speelt zich daar niet af! Dat speelt zich op het veld af.
Tot zover mijn eerste bericht.

1 opmerking:

Heleen zei

Hoi Adriaan,
Om meer thuis te raken in de wereld van ICT en Onderwijs, ben ook ik nu bezig met web 2.0. Net begonnen aan stap 4 en zodoende op jouw blog terecht gekomen. Welke van de 7,5 gewoontes ik de lastigste vind, kan ik (nog) niet zeggen. Iets nieuws leren, doe ik het liefst door na doen en zelf uit te proberen. Ik heb moeite om een hele handleiding door te ploeteren.
Enfin, verder met stap 4 en kijken waar die toe leidt.
Groetjes!!!