vrijdag 18 januari 2008

flickr


Zojuist mijn eerste foto geplaatst op Flickr. En ook mijn account daar aangepast. Ik merk wel dat ik ongeduldig word. Weer een rondtour over wat er allemaal kan. Ik vraag me af met welke "habit" van lifelong learning dat samenhangt. Misschien de eerst wel: Begin with the end in mind. Over het stellen van doelen. Dat heb ik, ongeduldig als ik ben, natuurlijk niet gedaan. Misschien had het geholpen als ik bijvoorbeeld voor vandaag mijn doel had bepaald. Belangrijk dus om habit 7 en een half: Play, ook in het achterhoofd te houden. Anders wordt het te snel "moeten". Dat is het gevoel dat nu overheerst: ik "moet" nog een permalink maken naar de wiki, ik "moet" nog een stukje schrijven over de foto, die moet ik waarschijnlijk dan ook weer linken naar godweetwat. Ok, rustig, stap voor stap. Leren mag ook wel wat tijd kosten.
Als ik weer kijk op de site, zie ik het al: er staat letterlijk: "we vragen je uitgebreid rond te kijken" en ik heb er van gemaakt: we vragen je even in 2 minuten heel Flickr te doorgronden. Dat is wel herkenbaar. Nou ja, een mooi leermoment zullen we dan maar zeggen.

Geen opmerkingen: