dinsdag 22 januari 2008

stoeien met afbeeldingsgeneratoren



Lesje 9 heb ik overgeslagen. Ik ga het nog wel doen, maar die rss feeds vind ik even niet zo interessant. De titel van 10 prikkelde ook meer. Wel was ik even overweldigd door het aanbod. Hoe daar een keuze in te maken? Ik ben er nog niet uit, ga daar zeker nog een keer kijken, want het trekt me vanwege het enorme "fun"aspect. Overigens hadden wij op het werk rond de Kerst al grote lol met, zo leer ik nu via deze cursus, een afbeeldingsgenerator: elf yourself. Fotootjes van je eigen hoofd op een elf plaatsen, die vervolgens een dansje uitvoert op de tonen van Jingle Bells. Helaas kon je resultaten na Nieuwjaar niet meer bekijken, wachten of ze volgend jaar weer hetzelfde doen. Eerst de Hairmixer, een site waarmee je het haar van de ene beroemdheid op het hoofd van de andere kan plakken, of, nog veel leuker: op je eigen hoofd. Als kale man is dat natuurlijk een enorme uitdaging! Ben niet helemaal tevreden over het resultaat, dan had ik nog even wat langer moeten stoeien met de grootte en de hoogte etc. Ga ik nog wel een keer doen, en dan vervang ik de foto wel. Maar voor nu plaats ik het resultaat toch. (Inzicht in mijn leerproces: daar komt kennelijk het brave jongentje in me naar boven, die graag wil laten zien dat-ie zijn huiswerk heeft gedaan!)
En verder Lunapic, een site waarmee je foto's kon "verknippen". Veel minder leuk maar toch ook maar uitgeprobeerd met de foto die ik eerder op Flickr had geplaatst, zo komt er nog een beetje een rode draad in dit verhaal.
Ga les 9 ook nog doen, maar niet nu.
O ja, dat linken naar andere sites in mijn blog, wat ik al een paar berichten doe, en wat ook "moet" van de cursus, heb ik toch maar mooi zelf uitgevonden. Dat soort, voor ingewijden in ict&o, simpele dingen, maken me toch een beetje trots.

1 opmerking:

Karel zei

Hoi Adriaan,
dat gaat goed zeg!
Tipje: waarom kom je op 1 februari niet naar mijn lunchbite over RSS. Daar MOET je bij zijn. Een heel efficiƫnte manier om snel "bij"te zijn en het te kunnen gebruiken.
Groetjes,
Karel