woensdag 13 februari 2008

Library Thing

Volgende week ga ik met mijn collega Sonja een workshop geven. In die workshop willen we de deelnemers eerst een idee geven wat er zoal mogelijk is op het gebied van social software en web2.0. Dat doen we toch maar met een PowerPoint, omdat we er niet voldoende computers hebben om iedereen zelf te laten ontdekken. Dus nu wil plaatjes in die PowerPoint van eigen voorbeelden. Dan weet ik waar ik het over heb. Ik had al een paar screendumps gemaakt van bijvoorbeeld mijn Hyves-pagina en mijn Linkedin, maar wilde nog wat andere voorbeelden. Libray Thing, een site waar je al je (favoriete) boeken kan plaaten en delen met anderen, stond toch al op het programma om te gaan bekijken, en dat was een goede aanleiding. Het leek me namelijk een geschikte site om te gebruiken als voorbeeld in die Powerpoint. Bijna iedereen leest wel, dus hopelijk spreekt het veel mensen aan. Het invoeren van de boektitels is nog wel een klus. Je kunt weliswaar in veel bronnen zoeken, met een paar woorden uit de titel, maar elk boek is toch een zoekactietje. Voordat mijn hele bibliotheek daarin staat! Ik weet ook niet of ik die site ook wel zoveel zal bezoeken als bijvoorbeeld Last.fm, muziek is nou eenmaal een grotere passie van me dan lezen. We zullen het wel merken. Dat begin ik trouwens langzaamaan wel in te zien: ik heb de laatste tijd zoveel nieuwe site bezocht, me ingeschreven, profielen aangemaakt, maar er vindt een soort "natuurlijke" selectie plaats in de sites die ik blijf bezoeken, waar ik echt zin in heb bij wijze van spreken.
Enfin, een optie is ook weer om in deze blog een link naar mijn LibraryThing site op te nemen. Als me dat lukt, staat die hieronder!

Helaas, ik kreeg een bericht dat deze blog bepaalde HTML code niet accepteert. Dat ga ik nog wel een keer uitzoeken maar niet nu!

1 opmerking:

bart-jan zei

lachen man... klinkt wel abstract voor mij, zoals jezelf ook al schreef. Wat zie er trouwens goed uit met al dat Brad Pitt haar... heel sexy hoor! X